Ako zariadiť čakáreň pre klientov
V priestoroch vašej firmy, by ste nemali mať len recepciu pri vstupe a kancelárie, ale aj priestor, kde si budú môcť vaši klienti pohodlne posedieť alebo dať kávu v dobe, keď na vás budú musieť čakať. že na vás nemusí nikto čakať? Omyl! Ak ste aj ten najdochvíľnejší človek na svete, nejaké zo zdržanie, aj keď nie vašou vinou, jedného dňa určite príde. Pre takéto prípady, by ste si mali vo svojej firme zriadiť čakáreň pre klientov. To, ako ju zariadite, je veľmi podstatné, pretože si ich viete, tak trochu, dopredu spracovať.
Dajte si pozor na farby
Farby majú na človeka strašne veľký vplyv. Ak idete jednať so svojimi zákazníkmi, tak ich potrebujete mať dobre naladených a pripravených na to, aby toho kúpili čo najviac. Preto sa vyhnite akýkoľvek agresívnym farbám, teda červenej, oranžovej, ale i žltej a čiernej. Nevhodné sú aj akékoľvek tmavé farby. Dajte si pozor aj na bielu, pretože tá v ľuďoch podvedome vyvoláva nemocničný pocit. Ak chcete mať čakáreň bielu, snažte sa aby ste to s ňou neprehnali. Na jednu stenu použite tapetu v zelených odtieňoch a vhodná je aj farba sivá. Sivá, zelené, modrá a tyrkysová farba, sú práve tie, ktoré sú do čakárne pre klientov vhodné.
Urobte na nich dobrý dojem
Na klientov by ste mali zároveň urobiť čo najlepší dojem. Snažte sa preto použiť nábytok, ktorý vyzerá luxusne. Vhodná je koža alebo koženka. Ak chcete gauč alebo kreslo potiahnuté látkou, vyberajte kvalitný materiál, najlepšie hrubšiu látku. Nábytok, teda aj poličky, stolík a iné veci, by mali byť skôr tmavšie, vodná je klasika, takže hnedá poprípade sivá farba.
Čakáreň musí pôsobiť čisto
Táto miestnosť musí byť vždy dokonale poupratovaná a čistá. Nikde sa nesmie nachádzať ani smietka prachu, šmuha alebo iná nedokonalosť. Dajte si na tom naozaj záležať, pretože ide o miesto, kde môžete na svojich klientov urobiť dojem. V čakární majú totiž čas na to, aby si všetko okolo seba dobre poobzerali.