Britské Tesco zvažuje odchod z Ázie
Najväčší britský maloobchodník, Tesco, signalizuje ďalšie ústupky od svojich kedysi vznešených globálnych ambícií začatím preskúmania zostávajúcich ázijských firiem, čo by mohlo viesť k predaju týchto thajských a malajzijských operácií.
„Spoločnosť Tesco potvrdzuje, že po príchode záujmu začala preskúmanie strategických možností pre svoje podniky v Thajsku a Malajzii vrátane vyhodnotenia možného predaja týchto podnikov,“ uviedla v nedeľnom vyhlásení.
Spoločnosť uviedla, že preskúmanie bolo v počiatočnom štádiu a neuviedla žiadne podrobnosti o prijatých prístupoch.
„Neboli prijaté žiadne rozhodnutia týkajúce sa budúcnosti Tesca v Thajsku alebo Malajzie a neexistuje žiadna záruka, že akákoľvek transakcia bude uzavretá,“ dodala.
Tesco obchoduje z 1 967 obchodov v Thajsku a 74 v Malajzii. Za šesť mesiacov do 24. Augusta podniky spoločne dosiahli tržby 2,6 miliardy libier, čo je 1 percento pri stálych výmenných kurzoch a prevádzkový zisk 171 miliónov libier, čo je 42,3 percent.
V júni na kapitálových trhoch Tesco vyhlásil, že má dobré predpoklady na rast v Ázii, najmä v Thajsku, pričom v strednodobom horizonte uviedol príležitosť pre 750 nových obchodov so zmiešaným tovarom.
V rámci spoločnosti Lewis sa však investície zameriavajú na Spojené kráľovstvo, ktoré minulý rok utratilo takmer 4 miliardy libier na nákup veľkoobchodníka Bookera.
V roku 2015 Tesco predalo juhokórejskú časť skupiny vedenej súkromnou kapitálovou spoločnosťou MBK Partners za 6,1 miliardy dolárov. O rok neskôr predal svoj podnik Kipa v Turecku firmy Migros, najväčšej reťazci supermarketov v krajine.
Firma Tesco uskutočňovala v rámci svojho predchádzajúceho riadenia nákladné výjazdy z Japonska, Spojených štátov a Číny.
Ak organizácia Tesco opustí Thajsko a Malajziu, bude jej jedinou zahraničnou prevádzkou okrem Írska stratová stredoeurópska divízia pozostávajúce z obchodov v Českej republike, Maďarsku, Poľsku a na Slovensku.